בניית אתרי מכירה באינטרנט

עסקים רבים במגוון תחומי התעשייה כבר הבינו שנוכחות מקוונת היא בעלת חשיבות עליונה בעולם הצרכנות המודרני, ובשנים האחרונות עסקים רבים שאנחנו מכירים מהגעה פיזית לסניפים שלהם פתחו חנות מקוונת ושיפרו אותה כדי להפוך אותה למוקד קניות יעיל ואטרקטיבי עבור לקוחות מהארץ, ובמקרים מסוימים גם מהעולם כולו. על פניו התהליך להקמת אתר מכירה באינטרנט הוא קל מאוד, אבל בפועל עומדים מאחורי ההקמה עניינים רבים שצריך להביא בחשבון. בואו נדבר על תהליך ההקמה וכיצד מממשים אותו בצורה הטובה ביותר.

מהו התהליך של הקמת אתר מכירות?

בדומה להקמה של סניף פיזי של חנות כלשהי, גם להקמה של אתר מכירות באינטרנט יש כמה שלבי תכנון ובנייה המובילים לתוצר הסופי שהלקוח משתמש בו. הינה השלבים העיקריים של התהליך:

אפיון האתר

לפני שניגשים לבנייה ולעיצוב של האתר, צריך לאפיין את המטרה שלו, את הפעולות שגולשים יכולים לעשות בו ועוד. במקרה שלכם מדובר באתר מכירה, אך יש מקרים שבהם האתר לא מאפשר למכור מוצרים דרכו והוא משמש כמקור מידע או כקטלוג בלבד, ולכן לא יצטרכו להטמיע בו מערכת סליקה אלא רק תוכן חזותי וטקסטים. בשלב האפיון אתם ומנהל הפרויקט תתכננו את המבנה הכללי של האתר, תחלקו את התוכן העתידי שלו לקטגוריות ודפים ותדונו במראה שלו ובפונקציות השונות שהלקוח יוכל ליהנות מהן בזמן הגלישה בו. זהו הזמן שבו אתם עורכים מחקר על קהל היעד שלכם כדי להבין מהם הצרכים שלו, מהם הרגלי הגלישה שלו ואיך אתם יכולים לבנות את האתר כדי שהוא ימשוך אותם להשתמש במוצרים או בשירותים שלכם.

תהליך עיצוב האתר

כאן הטאץ' היצירתי שלכם קם לתחייה, ואתם מתחילים לעצב את איך שהאתר נראה בפועל – ערכת צבעים, תמונות, מיקום טקסטים, ערכות נושא וכל מה שהלקוח רואה כשהוא נכנס לאתר שלכם ומסתכל בו. העיצוב צריך לשלב בצורה חכמה אסתטיקה עם חוויית משתמש – אתר יפה יהיה לא יעיל אם אי אפשר להבין איפה קטלוג המוצרים או שקשה מאוד באופן כללי להתמצא בו או להשתמש בו. כאן חשוב להביא בחשבון את ההעדפות של קהל היעד שלכם, לדמיין איך הלקוח משתמש באתר ולעצב אותו בצורה נכונה שתגרום להם להישאר ולהשלים עסקה.

הקמת המוצרים והתוכן באתר

עכשיו כשהתשתית של האתר מוכנה, הגיע הזמן להכניס אליו את כל מה שאתם רוצים שהלקוח יראה כבר בדקה הראשונה של האתר באוויר. זה כולל את כל המוצרים שאתם רוצים לקנות ואת כל קטעי הטקסט הרלוונטיים – תיאורי מוצר, כותרות, מאמרים בסיסיים, פרטי יצירת קשר ועוד.

קוד האתר והפיתוח

אם בחרתם באופציה של בניית האתר על פלטפורמת חנויות מקוונות, למשל שופיפיי או וויקס, רוב הסיכויים שהעיסוק שלכם בקוד האתר ובפיתוח שלו יהיו מינימליים. הסיבה לכך היא שהפלטפורמות האלו כבר פיתחו בשבילכם את כל הפיצ'רים שתצטרכו ותרצו באתר שלכם, ורק במקרים נדירים תצטרכו להתעסק בעצמכם בבניית תוסף מיוחד או לשכור את שירותיו של בעל מקצוע בתחום שיעשה זאת בשבילכם. המערכת הזאת תספק לכם את ממשק הניהול שאתם צריכים כדי להסתדר בעצמכם, אם כי לא מעט אנשים בוחרים לפנות לחברות המתמחות בבניית חנויות בפלטפורמות כאלו – אנחנו ב-WeDev מתמחים בבניית חנות שופיפיי וגם אפליקציות ומערכות עצמאיות. אנשים רבים בוחרים באפשרות הזו כיוון שהקמת החנות היא כמעט מיידית, אם כי הפשרה נעשית בתחומים כמו עיצוב האתר (כמעט ואין גמישות בתחום הזה והכול תלוי בסוגי העיצובים שהפלטפורמה מאפשרת), העלול ליצור מצב של חוסר ייחודיות לעומת חנויות אחרות על אותה הפלטפורמה שנראות בעלות עיצוב דומה, לפחות מבחינת מבנה ויזואלי.

פרט לאופציה הזו אתם יכולים לבנות אתר משלכם באופן עצמאי, ולשם כך מומלץ שתבנו לחברה לבניית אתרים כדי שהיא תעזור לכם להקים את כל התשתיות מאפס, או שתוכלו להשתמש במערכות קוד פתוח המשלבות בין מערכת קיימת של בניית חנויות מקוונות ליכולת שלכם לפתח את קוד האתר בעצמכם. הדוגמה הבולטת למערכות היברידיות כאלו היא WooCommerce, שלפעמים עלולה להיות מסובכת למי שלא בקיא באופן הפעולה עם הממשק הזה. החיסרון העיקרי בבחירת האפשרויות האלו היא בעיקר מבחינת אבטחת מידע – באתר עצמאי תצטרכו לדאוג לכך בעצמכם, ועל אף שלמערכות קוד פתוח יש פרוטוקול אבטחת מידע מחמיר הן עלולות להיות מטרה פופולרית להאקרים.

חיבור לסליקה ומערכת מקוונת

כיוון שהאתר שלכם הוא חנות, כלומר מקום שבו לקוחות יכולים לבצע הזמנות באופן ישיר והוא לא רק מציג מידע, אתם צריכים להתחבר למערכת סליקה שתאפשר לכם לקבל תשלומים באתר באופן מאובטח, ולספק ללקוחות שלכם אפיק רכישה זמין ונוח. יש מגוון חברות סליקה בארץ המציעות את השירותים האלו, ולכם נותר רק לבחור את ספק הסליקה לפי נפח הרכישות, הסכום הממוצע של כל הזמנה וקריטריונים נוספים. פה מגיע הזמן שלכם לערוך עוד קצת סקר שוק כדי להכיר היטב את הספקים, לשמוע מהם הצעות מחיר ולשקול היטב את הבחירה המשתלמת – אל תשכחו שהחברות האלו לוקחת מכם עמלות בצורה כזו או אחרת. כמו כן, תצטרכו גם לחבר את האתר למערכת מקוונת לניהול מלאי, כדי שתוכלו להציג בצורה אמינה את המלאי שלכם ללקוחות ולא תיתקלו בהזמנות שאין לכם איך לתת להן מענה. מומלץ לבחור במערכת מסודרת וידידותית למשתמש כדי להקל את תהליך הניהול בפועל של כל העניינים מאחורי הקלעים – הלקוח רואה אתר ובו קטלוג, מחירים ומערכת להכנסת תשלום, אבל יש הרבה תהליכים שהם לא רואים ואתם כן, ולכן אתם חייבים מערכת שאתם מבינים איך להפעיל בקלות.

רכישת הדומיין

כל אתר באינטרנט הוא בעל דומיין (כתובת) שבאמצעותו הגולשים מגיעים אליו, בין שהם מקלידים את הכתובת בעצמם או לוחצים על קישור שנשלח אליהם. לקראת שלבי הסיום של התהליך אתם תצטרכו לרכוש דומיין לאתר, כדי שכולם ידעו מהי הכתובת שהם צריכים להכניס כדי להגיע אליכם ולמוצרים או לשירותים שלכם.

שלב העלייה לאוויר

השלב האחרון הוא סגירת כל המשימות הקודמות ועליית האתר לאוויר לשימוש גלובלי. אפילו אם ערכתם אין סוף בדיקות לפני העלייה ייתכן שתיתקלו בבאגים ובתקלות בפעילות השוטפת של האתר, ובגלל זה חשוב שיהיה לצידכם איש מקצוע שיתקן את העניינים בשבילכם – גם אם בחרתם בפיתוח חנויות שופיפיי או בפלטפורמה סגורה אחרת ואתם יכולים להיעזר במערך שירות הלקוחות שלהם. לפני שהאתר עולה לאוויר תצטרכו לבנות את היררכיית הדפים שלו, ומומלץ גם לחקור מילות מפתח ולבנות אסטרטגיה לפרסום תוכן כדי לדעת כיצד לקדם אותו במנועי החיפוש לאחר הפרסום.

סיכום

תהליך הבנייה של אתר מכירות באינטרנט יכול להיות מהיר, אך הוא דורש חשיבה מעמיקה ותכנון קפדני כדי להביא ללקוחות שלכם את הפלטפורמה המושלמת לקנייה של המוצרים והשירותים שלכם. אנחנו ב-WeDev נשמח לספק לכם ליווי וייעוץ כל הדרך עד להקמת החנות המקוונת המושלמת לעסק שלכם.