המפתח להצלחת העסק

עיצוב אפליקציות

זה לא משנה אם אתם מנהלים עסק להלבשה וביגוד, עומדים בראש רשת מזון מצליחה או מנהלים מספרה קטנה וביתית, אם תשכילו להשיק אפליקציה נוחה שתומכת בפעילות שלכם, תוכלו למצב את עצמכם כעסק מקצועי, להנגיש את עצמכם ללקוחות, להביא את הקדמה לעסק שלכם ודרך כל הדברים האלה גם להגדיל את ההכנסות ולהפוך את העסק שלכם למצליח יותר. שואלים את עצמכם איך בדיוק? ובכן, במאמר הזה נסביר מה זה בכלל עיצוב אפליקציות ומה כולל השירות, מהם שלבי העיצוב העיקריים, אם יש צורך בהתאמה למובייל ועוד. 

תחילה, נסביר מה זה עיצוב אפליקציות?

מה זה בכלל עיצוב אפליקציות? ובכן, ברמה הבסיסית והשטחית ביותר, מדובר ביצירה הגרפית של אפליקציות –איך יראה כל עמוד באפליקציה שאנחנו מייצרים ואיזה מידע ותוכן יהיו בו. עם זאת, זהו רק חלק אחד ומתקדם יחסית של התהליך הכולל שלבים רבים של אפיון האפליקציה, טסטים, התאמה למכשירים שונים, עבודות קידוד רבות, תהליכי בקרת חווית משתמש, תמיכה טכנית, שירותי שרתים וכן הלאה. על כן, עיצוב אפליקציות הוא לא עבודה של מעצבים גרפיים בלבד, אלא של בוני אפליקציות ומתכנתים נוסף אליהם, של אנשי תוכן, אנשי חווית משתמש וממשק משתמש (UX/UI) ועוד. מכאן אפשר ללמוד שכאשר מציעים לכם שירותי עיצוב אפליקציות, אתם חייבים לוודא שמציעים לכם את החבילה השלמה בליווי מהשלב הראשון של התכנון ועד לביצוע בפועל, כולל פעולות בקרה ואופטימיזציה לאחר מכן. 

מה כולל עיצוב אפליקציות?

כאמור, עיצוב אפליקציות כולל את ההיבטים הוויזואליים והאינטראקטיביים של יצירת אפליקציות למובייל, מחשב או אינטרנט שהן ידידותיות למשתמש ואסתטיות. העיצוב כולל כמה מרכיבים מרכזיים:

  • עיצוב ממשק משתמש (UI): מתמקד במראה ובתחושה הכלליים של האפליקציה, כולל הפריסה, הצבעים, הטיפוגרפיה והאלמנטים החזותיים. עיצוב ממשק המשתמש מבטיח שהאפליקציה מושכת מבחינה ויזואלית, אינטואיטיבית וקלה לניווט.
  • עיצוב חווית משתמש (UX): עיצוב UX עוסק באופטימיזציה של האינטראקציה של המשתמש עם האפליקציה, לרבות יצירת זרימה חלקה ואינטואיטיבית, ניווט יעיל וחווית משתמש כללית חיובית.
  • יצירת אבטיפוס: מעצבים יוצרים לעיתים קרובות אבטיפוס של האפליקציה כדי לתכנן את המבנה ואת הפונקציונליות שלה. אלו משמשים בדרך כלל בסופו של דבר בתור שרטוטים לתכנון הסופי המאפשרים בדיקה ואינדיקציה.
  • ארכיטקטורת מידע: ארגון ומבנה התוכן בתוך האפליקציה כדי להפוך אותה לנגישה ולמובנת למשתמשים, כולל הגדרת תפריטים, קטגוריות ואפשרויות ניווט.
  • עיצוב מדויק של אינטראקציה: עיצוב האינטראקציה מתמקד באופן שבו משתמשים מעורבים בתכונות של האפליקציה. המטרה כאן היא להבטיח שהאינטראקציות אינטואיטיביות, רספונסיביות ובעיקר רלוונטיות באמת למשתמשים.
  • נכסים חזותיים: העיצוב כולל גם יצירה של נכסים גרפיים כגון אייקונים, תמונות, לחצנים ואנימציות כדי לשפר את המשיכה החזותית והשימושיות של האפליקציה.
  • התאמה אישית: חשוב מאוד לאפליקציות לנייד, עיצוב רספונסיבי שמבטיח שהאפליקציה מתאימה לגדלים ולכיוונים שונים של מסך ומספקת חוויה עקבית במכשירים שונים.
  • נגישות: חשוב מאוד להביא בחשבון עקרונות נגישות כדי להפוך את האפליקציה לשמישה לאנשים עם מוגבלויות, למשל אפשרויות של כתוביות נלוות או טכנולוגיות מסייעות אחרות.
  • מיתוג: כמובן שעיצוב האפליקציה צריך להתאים לזהות המותג הכוללת, לשלב לוגואים, צבעים וסגנונות התואמים את תדמית המותג.

מה הם השלבים של עיצוב אפליקציות?

איך עיצוב אפליקציות קורה בפועל? בואו נעבור על השלבים העיקריים בתהליך:

אפיון אפליקציה

הבסיס החשוב ביותר לעיצוב של כל אפליקציה הוא יצירה של אפיון מקצועי ומדויק. זהו תהליך חשוב שכולל הגדרות מדויקות של קהל היעד, הגדרה של המטרות של האפליקציה, הגדרה ברורה ומדויקת של התקציב, סקיצות מפורטות בנוסח תרשים זרימה של האפליקציה והוראות מדויקות לצוות שיעמול עליה – מעצבים, מתכנתים, קופירייטרים וכן הלאה. האפיון הוא כמו היסודות בבניית בית. בלעדיו יהיה קשה מאוד לבנות אפליקציה יעילה וטובה שקולעת למטרות שלה ובשום אופן אין לוותר על החלק הזה. 

התאמות

השלב הבא הוא שלב ההתאמות, ולאחר שיש לנו אפיון ברור ומושג איך אנחנו רוצים שהאפליקציה תיראה, אנחנו יכולים להתחיל לשרטט את הביטוי הטכנולוגי של האפליקציה. איזה דברים אנחנו רוצים שיהיו שם? מערכת סליקה חכמה? מערכת הזדהות? אזור אישי למשתמשים? מאפיינים של זירת אונליין וכן הלאה. ההתאמות האלה חשובות ביותר והן בעצם אלו שיכריעו כיצד תיראה האפליקציה שלנו. כשיש לנו אפיון מפורט ומסודר ביד, אנחנו יכולים להבין בדיוק מה יוכל לעבוד ומהן המגבלות הטכנולוגיות שלנו, כלומר – אם יש צורך לשנות כיוון ולבחון אופציות אחרות. 

חווית משתמש

בשלב הזה כבר צריכה להיות לנו סקיצה ביד, כזו הנשענת על האפיון שיצרנו וכוללת את כל ההתאמות והכלים הטכנולוגיים שבחרנו ליישם באפליקציה. זוהי עדיין לא הגרסה הסופית וזוהי בעצם הגרסה שתאפשר לנו לבחון את הדבר החשוב ביותר – חווית המשתמש. זהו חלק מהותי בתהליך ולפני שמעצבים אפליקציה באופן סופי ובטח לפני שמעלים אותה לאוויר, חשוב מאוד לוודא שחווית המשתמש היא לא פחות ממעולה ושהיא מושכת גולשים אליה ומשאירה אותם בפנים. כאשר מגיעים לתוצאה מספקת לאחר בדיקות חוזרות ונשנות ותיקון של ריג׳קטים בהתאם, אפשר לגשת לשלב האחרון לפני שמעלים את האפליקציה לחנויות – עיצוב האפליקציה עצמה. 

עיצוב האפליקציה

זהו אומנם חלק מרכזי ומהותי ביותר בתהליך, אבל בנקודה הזאת הוא כבר אמור להיות אינטואיטיבי ופשוט. ההכנה הארוכה שעשינו אמורה להביא לכך שכעת כל מה שנשאר הוא פשוט לעקוב אחר ההוראות ולייצר את האפליקציה. אם הקפדנו על תהליך נכון ומסודר, החלק הזה לא אמור לקחת זמן רב ולאחריו אפשר לצאת לדרך ולהעלות את האפליקציה לאוויר. 

האם העיצוב צריך להיות מותאם למובייל?

כן, כן ועוד הפעם כן. למעשה, מרבית האפליקציות שעסקים יוצרים היום הן כאלו שהייעוד שלהן הוא לשימוש במובייל. מרבית האנשים משתמשים היום באפליקציות במובייל באופן בלעדי כמעט, אף שיש כמובן אפליקציות גם במחשבים ובדפדפנים באינטרנט. זוהי בדרך כלל ההתאמה החשובה ביותר שצריך לייצר מתוך הבנה כי בחלק גדול מהמקרים, הלקוחות שלנו אכן ישתמשו באפליקציה דרך הנייד ולא באף דרך אחרת. 

תוספות שכדאי לדעת

שימו לב כי לתהליך העיצוב של אפליקציות אפשר ואף רצוי להכניס תוספות שונות בהתאם לצרכים של העסק שלכם ולמטרות של האפליקציה. תוספות כמו מערכות סליקה, אזורים אישיים להזדהות של כל משתמש, לשוניות נוספות של מידע וכלים אינטראקטיביים, כל אלו יקנו לנו יתרון תחרותי ויעלו את הדירוג של האפליקציה. המומחים של WeDev ישמחו לבחון את הצרכים שלכם ולהתאים תוספות ייחודיות שישדרגו את האפליקציה. 

לסיכום

עיצוב אפליקציות מוצלח הוא המפתח להצמחת העסק ולחיבור שלו למאה ה-21. חברת WeDev מתגאה בשנות שירות ארוכות של פיתוח ועיצוב אפליקציות למגוון מותגים במשק הישראלי. אם אתם עדיין לא בטוחים איך לגשת לעיצוב האפליקציה שלכם, אנחנו נשמח לייעץ לכם בלי עלות נוספת. צרו קשר והמומחים של WeDev ישמחו לענות על כל שאלה ולתת את המידע המדויק והרלוונטי ביותר לעסק שלכם. 

לקוחות שפיתחנו להם חנויות שופיפיי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.