בניית אתר מסחר אלקטרוני

אם יש לכם מוצרים מסוימים או שירותים כלשהם שאתם רוצים למכור – בניית חנות וירטואלית, שתציע למכירה את כל זה, היא הדרך שלכם להשתתף בקדמה ולהתמודד עם התחרות הלא פשוטה מול בתי העסק בנישה שלכם. בניית אתר מסחר אלקטרוני היא שער הכניסה לעולם של הגדולים, היא הדרך הנכונה להתחבר ללקוחות רבים יותר ולאפשר להם ליהנות מעסקה פשוטה וקלה. יותר ויותר לקוחות מעדיפים היום לבצע רכישות אונליין ומחפשים את הכתובת הנכונה לעשות זאת. אם אתם כבעלי עסק רוצים למשוך אליכם את הלקוחות האלה, יצירת חנות מקוונת שתשמש כפלטפורמה מעוצבת, יפה ופונקציונאלית, היא כל מה שאתם, וגם הלקוחות שלכם צריכים. איך עושים את זה נכון? איך בונים אתר מסחר אלקטרוני שעונה במדויק על כל הצרכים וגם לוקח אתכם ואת העסק שלכם כמה שיותר קדימה? תשובות לשאלות אלו ונוספות במאמר שלפניכם. 


החשיבות והכדאיות של בניית אתרי מסחר אלקטרוני

בעידן הדיגיטלי של היום, כאשר לקוחות מבלים שעות ארוכות ברשת ומחפשים דרכים מהירות ופשוטות לבצע רכישות שונות, בניית אתרי מסחר אלקטרוני לעסקים בכל תחום כמעט היא בגדר חובה. אתר מסחר אלקטרוני הוא דרך מצוינת להגיע לכמה שיותר לקוחות, להגביר את נראות המותג ברשת ולהציע מענה דיגיטלי, חדשני ומתקדם לכל הלקוחות. בין אם אתם עסק קטן בראשית הדרך או רשת גדולה מבוססת, אתר כזה הוא הפלטפורמה הנכונה להציג את המוצרים או את השירותים שלכם, ליצור קשר עם הלקוחות ולגרום להם לבצע רכישה בסופו של דבר. 

בנייתם של אתרי מסחר אלקטרוני הפכה לאפשרית עוד יותר, עם הופעתן של פלטפורמות ידידותיות למשתמש כמו שופיפיי, בין היתר. חנויות שופיפיי מציעות פתרון יעיל ונגיש לעסקים מכל הגדלים כדי להפוך את העסק שלהם למקוון ונוח יותר למשתמשים. הממשק הידידותי למשתמש של הפלטפורמה, יחד עם מגוון התבניות הניתנות להתאמה אישית שבה, מפשט את תהליך הקמת אתר מסחר אלקטרוני ללא הצורך במומחיות טכנית ברמה גבוהה כל כך. נוסף לאלה, שופיפיי מספקת תשתית מאובטחת ואמינה לעסקאות מקוונות, מה שמאפשר ביצוע תשלומים ללא כל חשש. 


היתרונות של אתר מסחר אלקטרוני

לבניית אתר מסחר אלקטרוני אין-ספור יתרונות, שכל אחת מהן יכולה לחזק עוד יותר את מעמדו המקוון של העסק. מתלבטים האם זה נכון לכם? הינה כמה מהיתרונות הבולטים שאתר מסחר אלקטרוני נותן:

  1. אפשרות להגיע לכמה שיותר לקוחות, ללא קשר למיקומם הגיאוגרפי – אתר מסחר אלקטרוני עוזר להגיע לטווח קהל רחב יותר, ללא קשר למיקומו. אפשר אפילו להגיע ללקוחות בחו"ל, שנמצאים במדינות אחרות, וכך להגדיל מאוד את מספר לקוחות העסק. 
  2. זמינות 24/7 – שלא כמות חנות פיזית, הפועלת בהתאם לשעות פעילות מוגדרות, אתר מסחר אלקטרוני מבטיח נגישות מסביב לשעון, 24/7, ללקוחות. גמישות כזו מתאימה למגוון אזורי זמן ולוחות זמנים ומגדילה את הזדמנויות המכירה.
  3. זול יותר לתחזוקה – הפעלת אתר מסחר אלקטרוני, בניגוד לחנות פיזית, יכולה להיות חסכונית יותר בכל הנוגע לתחזוקה. אין תשלומים עבור שכר דירה או לשירותים שונים, וכך אפשר לחסוך כסף שאותו אפשר להשקיע באפיקים אחרים. 
  4. נוח יותר ללקוח – חנות מקוונת מציעה נוחות רבה ללקוח, ולפעמים הרבה יותר מחנות פיזית. הוא יכול לגלוש, לקנות ולבצע רכישות מכל מקום שירצה, מהבית שלו, ממקום העבודה או אפילו מהדרך, מה שהופך את חוויית הקנייה למוצלחת ולחיובית עוד יותר. 
  5. ניתוח נתונים – פלטפורמות מסחר אלקטרוני מספקות כלי ניתוח יעילים המספקים מידע חשוב לבעל העסק על אודות התנהגות הלקוחות, העדפותיהם ודפוסי רכישה. באמצעות מידע חשוב זה אפשר לקבל החלטות על העסק, על האתר ועל ההתנהלות שלו. 
  6. מדרגיות – אתרי מסחר אלקטרוני מציעים מסגרת מדרגית שיכולה להתאים לצמיחת העסק. בין אם רמת הפעילות עולה ובין אם יורדת, אפשר להתאים את האתר לכל שינוי כזה.
  7. אפשרויות שיווק וקידום מגוונות יותר – ניתן לשווק ולקדם את האתר בפלטפורמות רבות ובדרכים יעילות, כולל קמפיינים במדיות חברתיות, שיווק במייל ללקוחות ואופטימיזציה למנועי חיפוש.
  8. התאמה אישית – ניתן להתאים ללקוח את המענה המדויק לו באמצעות המלצות מותאמות, מבצעים ממוקדים וגם תוכן מותאם אישית, מה שתורם לחוויה כולה ומעודד את הלקוח לבצע רכישה. 
  9. יתרון תחרותי – בשוק הדיגיטלי המתקדם של היום, אתר מסחר אלקטרוני הוא הכרחי כדי להתמודד עם התחרות הרבה באותה נישה. לא עוד להישאר מאחור, אלא לפרוץ קדימה.
  10. ביקורות ומשוב של לקוחות – בעזרת אתר קל יותר לאסוף ביקורות ומשובים של לקוחות, ובהתאם לקבל החלטות נכונות. גישה כזו מעודדת את האמון בעסק ומטפחת קהל לקוחות קבוע. 


שלבים בהקמת אתר מסחר אלקטרוני

אפיון האתר בצורה הנכונה, פיתוחו ועיצובו כהלכה לאחר מכן, הם השלבים הקריטיים בהקמתו של אתר מסחר אלקטרוני. התנהלות נכונה בדרך הזאת תבטיח תוצאות איכותיות ואתר שאפשר לקחת אותו רחוק. 


אפיון האתר

אפיון האתר הוא שלב חשוב בתחילת הדרך והוא חלק מהגדרת זהות האתר, המטרות שלו והאופן שבו הוא יתנהל. אפיון האתר כולל תיאור אופי העסק, המוצרים או השירותים שמוצעים על ידו וקהל היעד כמובן. יש להביא בחשבון הצעות מכירה ייחודיות, את ערכי המותג עצמו ואת התכונות הספציפיות שלו, המזוהות איתו. ניווט ידידותי למשתמש, אמצעי לתשלום מאובטח והצגת מוצרים בצורה נכונה נכנסים גם הם בשלב זה. התייחסות למתחרים ומגמות השוק נדרשת גם היא בשלב אפיון האתר וכן את היכולת להרחיב אותו להתאים אותו לעסק, ככל שהוא מתרחב ומתפתח. 

פיתוח ועיצוב

שלב הפיתוח והעיצוב, המגיעים לאחר שלב אפיון האתר, עוזרים ליצור חוויית משתמש חיובית ואתר שהוא פונקציונאלי. שלב זה כולל קידוד, יצירת מסד נתונים ושילוב של תכונות שונות באתר, כמו עגלת קניות, אפשרויות תשלום ועוד. עיצוב האתר, לעומת זאת, מתמקד בהיבטים הוויזואליים והאינטראקטיביים שלו. למשל גלישה ושימוש שהם אינטואיטיביים באתר, בחירת קו עיצובי שמושך את העין ומתאים לתחום וגם התאמות הנדרשות לגלישה בנייד. 


החשיבות של חוויית משתמש באתר מסחר אלקטרוני

היכולת של הלקוח, של הגולש, לבצע פעולות באתר, למצוא בקלות את המוצר שהוא מעוניין בו ובאופן כללי לנווט באתר מבלי לבזבז על כך זמן יקר, הם כולם חלק מחוויית משתמש חיובית ומוצלחת. 

חווית הקנייה

חווית הקנייה והרכישה, המהות העיקרית למעשה של המסחר האלקטרוני, תלויה ביכולת ליצור אתר שהוא נוח וידידותי מאוד למשתמש. מרגע שהלקוח, המשתמש, מגיע אל האתר, העיצוב, הניווט והפונקציונליות שלו תורמים ביחד לאופן שבו הוא תופס את האתר ומשתמש בו בסופו של דבר. חווית משתמש שהיא חיובית יוצרת אמון בעסק, מעודדת את הלקוח לבחון לעומק את האתר והיא זו שמשפיעה גם על הרכישה. 

התממשקות לסוגי סליקה

בכל הנוגע להתממשקות לשיטות תשלום ולסוגי סליקה שונים, גם כאן חווית המשתמש היא נקודת המוצא. הקלות והיעילות שבה לקוחות יכולים להשלים את העסקה שלהם משפיעות מאוד על שביעות הרצון שלהם ועל הסיכוי לחזור ולעשות זאת שוב. שילוב אפשרויות תשלום מגוונות, לרבות כרטיסי אשראי, PayPal ושיטות סליקה נוספות, מבטיח שהלקוחות יוכלו לבחור את אופן התשלום המועדף עליהם וליהנות ממענה מדויק להם. ממשק התשלום חייב להיות אינטואיטיבי, להדריך את המשתמשים בתהליך התשלום ולספק מידע מלא על פרטי העסקה. ממשק תשלום ידידותי למשתמש לא רק משפר את הנוחות אלא גם מקטין את הסיכוי לנטישת עגלת הקניות.


סיכום

בניית אתר מסחר אלקטרוני מוצלח יכולה לעשות את כל ההבדל בין עסק שמצליח לסגור לא מעט עסקאות לכזה שפחות. מהשלבים הבסיסיים של אפיון ופיתוח האתר ועד לנושא העיצוב וממשק משתמש, לכל אלמנט כזה תפקיד חשוב בבנייתו של האתר. מתן עדיפות לחוויית משתמש, מתן אפשרויות תשלום מגוונות והבטחת חווית קנייה זורמת הם אלה שתורמים, בסופו של דבר, לאתר שעובד נכון וטוב. לשם כך, מומלץ להיעזר בתחום במומחים, המציעים שירותי בניית אתרים מסוג כזה ונותנים את הדגש הרצוי בכל פרט ופרט.