כמה עולה לבנות חנות אינטרנטית?

יותר ויותר עסקים היום בוחרים להשתלב בעולם המסחר בעזרת חנות אינטרנטית, המציעה מוצרים או שירותים שונים. עם ההשתלבות בתחום המסחר האלקטרוני, צצות ועולות לא מעט שאלות המצריכות מענה מיוחד, ובהן כמה עולה לבנות חנות כזו. חוסר הכרת המושגים הטכניים והמורכבות של פיתוח ובניית אתרים מוסיפה עוד יותר קושי לשלב זה, מה שהופך את התהליך המקדים לבנייה בעת החיפוש אחר איש מקצוע מתאים לאתגר של ממש. בעוד טווח המחירים הוא רחב מאוד, בכל הקשור לבניית חנות אינטרנטית, חשוב לזכור שלכל אלמנט בבנייה ולכל שלב, יש השפעה רבה מאוד על התוצאה ובכל אלה לא כדאי לחסוך. אתם עומדים לפני בניית חנות מקוונת ותוהים מהן העלויות הנלוות לכך? המאמר הזה הוא יספק לכם את כל התשובות. שימו לב, המחירים המצוינים מטה הם ממוצעים ומדובר לרוב בטווח רחב למדי, כך שיידרש מכם סריקת שוק והשוואת מחירים.

מחירי חנויות אינטרנטיות

מחיר בניית חנות אינטרנטית מושפע מפרמטרים רבים הקשורים לתהליך זה – איש המקצוע שאליו פונים, פרילנסר או חברה לבניית אתרים, וכמו כן גם סוג החנות והפלטפורמה שבה משתמשים. הינה סקירה של פרמטרים אלו וטווח מחירים אפשרי, כאשר את כולם יש לחבר כדי לקבל את המחיר הכולל.

בניית אסטרטגיית דיגיטל לחנות האינטרנט

יצירת אסטרטגיה דיגיטלית חזקה לחנות היא הבסיס להצלחה, והיא גם השלב הראשון ברשימה. המחיר עבור שירות זה כולל את מידת המורכבות של אותו אתר, מידת ההתאמות האישיות הנדרשות, שילובים עם כלים מסוימים וגם עומק מחקר השוק הנדרש לשם כך. כאשר עוסקים בשלב האסטרטגיה הזאת, יש להביא בחשבון את כל הפרמטרים כדי להבטיח נוכחות מקוונת חזקה, התואמת לכל הציפיות והמטרות שרוצים להשיג.

מיתוג העסק

יצירת מותג עסקי ייחודי היא השקעה בעלת חשיבות רבה והיא זו העוזרת לבסס את העסק חזק בשוק. מחיר שירות זה נקבע בהתאם להיקף האלמנטים הכלולים במיתוג, כאשר חבילה בסיסית יכולה לעלות בין מאות שקלים, ומורחבת להגיע אפילו להגיע לאלפי שקלים. גורמים המשפיעים על המחיר כוללים את מורכבות עיצוב הלוגו, מספר הפריטים הכלולים ואת היקף הנכסים הדיגיטליים הקיימים לעסק.

אפיון האתר וההתאמה לקהל היעד

התאמת האתר לקהל היעד היא צעד חיוני להצלחה שלו. אפיון אתר יכול לעלות בין מאות לאלפי שקלים, כאשר העלויות תלויות בעמודי האתר השונים. לאתרי מכירות, הטווח נע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים תוך התחשבות בסוגי המוצרים ומאפייניהם הייחודיים. אתרי שירות, בהיותם מורכבים מטבעם, דורשים אפיון מיוחד, מה שהופך את התמחור שלהם לגבוה יותר. גורמים המשפיעים על עלויות שירות זה כוללים את עומק ניתוח קהל היעד הנדרש לפני כן, המורכבות של הצגת התוכן ואת מידת ההתאמה האישית הדרושה לאינטראקציה מוצלחת עם המשתמש, הגולש או הלקוח עצמו.

לא לשכוח עיצוב

עיצוב אתר והשקעה בו נדרשים כחלק מבניית האתר, והקפדה על ביצוע נכון יכולה להשפיע גם היא על מידת הצלחתו. עלות עיצוב האתר נקבעת בהתאם לפרמטרים כמו מורכבות העיצוב, מספר העמודים, הצורך בגרפיקה או באיורים מותאמים אישית ועוד. פרמטרים נוספים כוללים היכולת להתאים את האתר למכשירים שונים, אופטימיזציה של חווית משתמש ושילוב של תכונות או פונקציות מיוחדות. עיצוב מותאם ומושך מבחינה ויזואלית לא רק משפר את שביעות רצון המשתמשים, אלא גם ממלא תפקיד מכריע בהגדרת המותג בצורה יעילה.

עלויות בניית האתר בהתאם לעיצוב והאפיון

עלות בניית אתר המותאם לצרכי העיצוב והאפיון שלכם, לרבות בניית אתרי שופיפיי, מושפעת מפרמטרים שונים ולכן נעה על טווח רחב של מחירים. מדף נחיתה, במחירים הנעים בין מאות לאלפי שקלים בודדים, לאתר של עמוד אחד בעלות שנעה בממוצא של אלפי שקלים, המחירים משתנים ולא קבועים. עבור אתר קידום מכירות קטן, העלות היא אלפי שקלים בודדים, עבור אתר תדמית מקצועי מעוצב מהתחלה, המחיר נע בטווח המתחיל באלפי שקלים ויכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. בלוגים ואתרי מגזינים או חנויות שיש להן קטלוג נרחב, נמצאים בטווחים של אלפי שקלים בודדים, ועשרות אלפי שקלים בהתאמה, ועלות בניית אתרי מכירות בהיקף רחב יותר, נמצאת בטווח של עשרות אלפי שקלים ואף גבוה מכך לעיתים, תלוי במידת מורכבות האתר.

רכישת הדומיין

רכישת דומיין לאתר היא שלב מרכזי בביסוס נוכחות מקוונת, והעלויות משתנות בהתאם לפרמטרים שונים, כמו הסיומת שלו. לדומיינים ישראליים המחיר הוא בין עשרות למאות שקלים, ולבין-לאומיים המחיר יכול להגיע לדולרים בודדים בלבד לשנה.

עלות אבטחת האתר

בין אם זו בניית חנות שופיפיי או חנות המתבססת על וורדפרס, אבטחת אתר חזקה היא חשובה מאוד. בעוד שטווח המחיר לשירות זה הוא רחב, יש להביא בחשבון פרמטרים שונים המשפיעים על העלות הסופית, כאלה המצדיקים את ההשקעה. כמו הגנה מפני איומי סייבר, פרצות מידע והבטחת חווית משתמש אמינה. אישורי,SSL חומות אש וביקורות אבטחה רגילות משפיעים גם הם על העלות והכרחיים מאוד.

תהליך הזנת המוצרים באתר והעלות

שילוב מוצרים באתר והזנתם בפועל בחנות המקוונת כרוכים במאמץ רב שעלותו יכולה להיות גבוהה ומושפעת מפרמטרים שונים. המורכבות של המוצרים, הצורך בתיאורי מוצרים מפורטים, תמונות באיכות גבוהה ותכונות נוספות כגון סקירות של לקוחות או סיווג כל מוצר ומוצר יכולים להשפיע על ההוצאה הכוללת.

התוכן באתר והעלויות הכרוכות

שילוב של תוכן איכותי ומועיל באתר הוא השקעה בעלת חשיבות רבה, המשפיעה בסופו של דבר הן על מעורבותו של הלקוח או של הגולש והן על מידת הנראות של האתר במנועי החיפוש. עלות התוכן באתר תלויה בגורמים כמו מספר העמודים, הצורך בקופירייטינג מקורי ואיכותי, שילוב של מולטימדיה ועדכוני תוכן שוטפים. התאמת התוכן לקהל היעד, אופטימיזציה למנועי החיפוש והבטחת והנעה לפעולה הם אלה התורמים להצלחת האתר, וחשוב שייבאו בחשבון בעת כתיבת התוכן שלו.

הנגשת האתר והעלות

הטמעה של תכונות נגישות, כגון טקסט חלופי לתמונות, ניווט ברור ותאימות לטכנולוגיות המנגישות את האתר עצמו, עשויה להשפיע על המחיר הסופי. עמידה בתקני נגישות היא לא רק בגדר חובה על פי חוק, אלא גם הופכת את האתר לכזה הפונה לקהל רחב יותר ומביא בחשבון את הצרכים הייחודיים שלו.

סליקה באתר וחיבור למערכת מקוונת

שילוב מערכת סליקה באתר האינטרנט כרוכה בעלויות שונות, שבהן יש להתחשב כאשר בונים חנות אינטרנטית. חברות אשראי, כמו ישראכרט, מציעות לרוב מסלול מבוסס עמלות הנע בין 1% ל-2% לעסקה, ללא תשלום חודשי קבוע. לחילופין, פלטפורמות כמו invoice4u ו-Cardcom מציעות מסלולים הכוללים תשלום חודשי קבוע, הנע בדרך כלל בין 35 ש"ח ל-70 ש"ח, יחד עם עמלות סליקה של בין 0.9% ל-2% לכל עסקה.

 

לסיכום

בניית חנות אינטרנטית היא משימה לא קלה, הכרוכה גם בהוצאה כספית גבוהה לרוב. בין אם מדובר בחנות המציעה מוצר אחד בלבד או שירות מסוים, ובין אם זו חנות שיש בה עשרות אלפי מוצרים, יש חשיבות רבה מאוד בפנייה לכתובת הנכונה. מומלץ לערוך השוואה מחירים ולהבין מהם הפרמטרים המשפיעים על המחיר.