מתכנת שופיפיי – איך נכון ואפשר למצוא?

לקראת הקמת החנות המקוונת שלכם בשופיפיי או בכל פלטפורמה אחרת לבניית אתרים, אתם צריכים להגיע עם הידע הטכני הנדרש. אומנם שופיפיי היא מערכת בקוד סגור המאפשרת לכם לבחור את העיצובים ואת הפונקציות באתר, אבל הבחירה עצמה צריכה להיעשות בחוכמה ויש מגוון של אפשרויות שאפשר ללכת בהן לאיבוד בקלות. איך אפשר למצוא מתכנת שופיפיי שיהפוך את התהליך לקל יותר, ועדיין יוביל לתוצאה שדמיינתם לעצמכם? בואו להכיר מקרוב את התפקיד של מתכנת כזה. אבל ניתן בעזרת בית תוכנה מקצועי לייצר שינויי פונקציונליות
ועיצוב ללא מגבלה.

בחירת מתכנת שופיפיי

פתיחה של חנות שופיפיי נראית עניין די קל – בוחרים מסלול תשלום, מעלים תוכן ומוצרים לצד עיצוב האתר והטמעת ממשקים כמו מערכת ניהול לקוחות ומערכת סליקה ויוצאים לדרך. בפועל, יש לא מעט צעדים חשובים בדרך שמטרתם לוודא שהחנות שלכם תהיה ידידותית למשתמש, מקושרת בצורה אמינה למלאי ולכל מה שנמצא מאחורי הקלעים, בנויה בצורה נכונה מבחינת קוד ועוד. זוהי הסיבה שבעלי עסקים פונים למתכנת שופיפיי, בייחוד אם חסר להם ידע טכני בנושא – בעל החנות מסביר למתכנת מהם החזון והמטרות שלו, והמתכנת הופך אותם למציאות באמצעות בניית חנות שופיפיי ועיצובה לפי הצרכים והדרישות.

מהי מערכת שופיפיי?

שופיפיי היא מערכת מסחר אלקטרונית שהוקמה בשנת 2006 כפתרון המשדרג את חוויית ההקמה של חנות מקוונת. המייסדים של החברה, טוביאס לוטקה, דניאל ווינאנד וסקוט לייק, רצו לפתוח חנות אונליין למכירת ציוד סנובורד אך לא היו מרוצים מהשיטות שהיו קיימות אז. מחנות אחת הם הפכו את הרעיון שלהם לפלטפורמה של ממש, והיום שופיפיי מארחת יותר מ-4 מיליון חנויות מקוונות בכל רחבי העולם ומכל תחומי הצרכנות, ומתוכן כ-2,500 חנויות שופיפיי בבעלות ישראלית (ולעומת כ-1,300 חנויות ב-2020 מדובר בקפיצה גדולה). כל החנויות מאוחסנות על השרתים של החברה ומקבלים ממנה שירותי אבטחה מקיפים, וכל בעל חנות יכול לעצב אותה כרצונו לפי אלפי תבניות וערכות נושא העוברות בדיקה קפדנית כדי להתאים לסטנדרט הגבוה של המותג.

הידע והאמצעים הדרושים ממתכנת שופיפיי

כדי לדעת שאתם בוחרים את המתכנת המקצועי והאמין ביותר, יש שני עניינים שכדאי לכם לבדוק לעומק:

תיק עבודות

כדי לדעת איך החנות שלכם יכולה להיראות, אתם יכולים לבדוק את תיק העבודות של המתכנת ולראות על אילו אתרים קיימים הוא עבד בעצמו. הבדיקה תיתן לכם מושג על היכולות של המתכנת ועל הידע שלו, וכך תדעו אם הוא מסוגל לבנות את החנות המתאימה ביותר לעסק שלכם ולהטמיע בה את כל הפונקציות והשירותים שאתם צריכים. תיק עבודות רציני הוא בדרך כלל במבנה אתר, המציג תמונות של האתר וקישור – מומלץ להיכנס לאתרים ולבדוק שהתמונה אכן משקפת את המציאות ושהאתר עצמו נוח לשימוש ומעוצב היטב.

ניסיון ולימודים

כדאי לבדוק את הרקע המקצועי והאקדמי שיש למתכנת. כמובן, זהו אינו הקריטריון היחיד שחשוב, אבל ככל שהרקע מרשים ומבוסס יותר הוא יכול להיות עדות טובה לידע של המתכנת ולשירות שהוא יכול לספק לכם.

הדגלים האדומים שצריך לשים לב אצל מתכנת שופיפיי

גם מתכנתים בעלי תיק עבודות מרשים וניסיון מוכח עלולים שלא להתאים לפרויקט שלכם. הינה דוגמאות לכמה דגלים אדומים שבגללם כדאי לכם לשקול שנית העסקה של המתכנת:

זמינות

הזמן שלוקח למתכנת לענות לכם, כבר מתחילת השיחה וההיכרות הראשונית, יכול להיות סימן לרמת הזמינות שלו ולקצב העבודה שלו. העניין הזה חשוב במיוחד אם יש לכם דדליינים לוחצים, אבל באופן כללי כל לקוח רוצה שהמתכנת יהיה זמין אליו במהירות ובצורה אמינה, כדי שהוא ידע שיש לו על מי לסמוך ושהעבודה שהוא מצפה לה תגיע בזמן ובקצב הרצוי.

כלים ומשאבים

ארגז הכלים של המתכנת הוא עוד עניין חשוב שכדאי לבחון. יש מערכות וכלים מיוחדים שמטרתם לעזור למתכנת לעבוד בצורה ממוקדת, יסודית ויעילה על פיתוח חנויות שופיפיי, למשל Zendesk, BaseCamp ותוכנות גדולות אחרות לניהול פרויקטים. שימוש בכלים כאלו מעידים על הרצינות של המתכנת ועל המשאבים הזמינים שברשותו לקידום הפרויקט שלכם ולהצלחתו.

מחירי התשלום למתכנת שופיפיי

התשלום על שירות הקמה של חנות שופיפיי הוא השקעה ניכרת, אך מטרתה היא ליצור מוצר המתאים לכם ולקוחות שתוכלו לנצל לטווח ארוך. המחיר הנדרש לכל חנות תלוי בהיקף שלה, בתמחור האישי של כל מתכנת וגם בכמות העבודה הנוספת הנדרשת, כלומר בנייה ופיתוח מעבר למה שפלטפורמת שופיפיי מציעה להטמעה בחנות שלכם.

טווחי מחירים של פרויקטים קטנים

אי אפשר לתת הערכה מדויקת להקמה של חנות בסיסית בשופיפיי על ידי מתכנת, אבל המחירים הצפויים לכך יכולים לנוע בין כמה אלפי שקלים לכמה עשרות אלפי שקלים. התלות המרכזית היא בתעריף האישי של המתכנת שבחרתם בו, היקף שעות העבודה ורשימת הדרישות שלכם והמורכבות שלהן.

טווחי מחירים של פרויקטים גדולים

גם לפרויקטים גדולים אי אפשר לתת הערכה למחיר, אבל אלו לרוב מתחילים בכמה עשרות אלפי שקלים לפחות. ככל שהאתר שלכם גדול יותר ודורש פיתוח ספציפי ומותאם אישי בהיקף גדול יותר, המחיר כמובן יעלה. חשוב לציין שאי אפשר להפריז בערך של עבודה איכותית ומדוקדקת, ובסופו של דבר העבודה שאתם מקבלים בתמורה למחיר תשתלם לכם בטווח הארוך ותבטיח חוויית ניהול נוחה מצידכם וחוויית רכישה מושלמת מצד הלקוחות.

סיכום

שופיפיי היא פלטפורמה מצוינת לבנות עליה את החנות המקוונת שלכם, אך כדאי מאוד לעשות זאת בעזרת עבודתו המקצועית של מתכנת שופיפיי מומחה, שיבטיח שהחנות תיראה בדיוק איך שאתם רוצים ותספק חוויית רכישה נוחה וקלה לכל הלקוחות. אנחנו ב-WeDev נשמח להעמיד לשירותכם את המשאבים והידע שלנו לקראת הגשמת החזון שלכם ושל העסק שלכם.