עיצוב חנות אינטרנטית

חנות מקוונת היא אמצעי מכירה חשוב של כל עסק כמעט בימינו – בדיוק כפי שיש מותגים רבים שלא היו שורדים בלי סניפים פיזיים בערים שונות בארץ ובעולם, כך הפך גם המסחר האלקטרוני לדרך פופולרית לקנות את כל המוצרים והשירותים שהלקוחות צריכים ביום יום שלהם. אם אתם מתכננים לפתוח חנות אינטרנטית או שכבר יש לכם כזו ואתם רוצים לוודא שהיא מעוצבת בצורה האופטימלית, כאן תוכלו לקרוא מידע רלוונטי וחשוב בנושא, שישפר את החנות התאורטית או הקיימת שלכם ויחזק את המוניטין של המותג שלכם בקרב הלקוחות.

מה חשוב לדעת על עיצוב חנות אינטרנטית?

עיצוב חנות אינטרנטית צריך להיות חכם, יעיל וגם אסתטי. לקוחות שיגיעו אל חנות (פיזית וגם וירטואלית) שנראית טוב ושקל למצוא בה את המוצרים הרלוונטיים ולקנות אותם ירגישו שהחוויה הייתה מוצלחת, וכנראה גם יחזרו שוב לקניות נוספות ויספרו עליכם ללקוחות פוטנציאליים אחרים. כדי להגיע להצלחה הזו יש צורך להשקיע בעיצוב של החנות בכל האספקטים השונים – המיתוג שלכם, ממשק המשתמש, הדגשת הייחודיות שלכם, תאימות למכשירים החכמים השונים שהקהל משתמש בהם ועוד. בואו נדבר על כך בהרחבה.

העיניים שלנו קונות – החשיבות של מה שאנחנו רואים

העיצוב החזותי של חנות מקוונת חשוב לא פחות מהפיצ'רים שיהיו בה – בדיוק כפי שלקוחות נהנים להיכנס לחנות פיזית מוארת היטב, מסודרת ונקייה, כך הם ירגישו ברגע הראשון שדף הבית של החנות שלכם ייטען מולם. אנחנו מדברים על הצבעים המופיעים בעיצוב, על הגופן הספציפי שבחרתם לטקסט ועל איכות התמונות של המוצרים, אבל גם על חוויית המשתמש משימוש בפונקציות השונות של האתר והמיתוג שיצרתם לעצמכם.

העיקרון של חוויית המשתמש

חוויית המשתמש היא אחד העקרונות החשובים ביותר המנחים את סגנון העיצוב של החנות שלכם. זהו נושא רחב המכיל סעיפים רבים כמו אינטואיטיביות השימוש באתר כולו ובחלקים השונים שבו, אמצעי חיפוש נוחים וממוקדים, אבטחת אתר הכוללת שמירה על פרטיו האישיים של הלקוח כולל אמצעי התשלום שלו, מערך תמיכה מקיף ואפילו פלטת צבעים נעימה לעין וסידור נכון של האלמנטים בכל דף, המונע הסחות דעת מהמטרה. זהו התפקיד של מומחי UX/UI – לאפיין את מה שהמשתמש רוצה וצריך מכם וליצור את הדרך הנוחה ביותר עבורו מהכניסה לאתר ועד לסיום הרכישה, ואנחנו נשמח לעמוד לרשותכם כדי לייצר חנות שקל לנווט בה, שיש בה ממשק ידידותי למשתמש ושהיא גם מושכת ויזואלית.

מיתוג נכון

המיתוג של העסק שלכם, בין היתר בחנות האינטרנטית שלכם, הוא אלמנט חשוב המעביר ללקוחות את המסרים הנדרשים. באמצעות יצירת לוגו שקל לזהות בצבעים או בצורה, מוטו קליט ועוד אלמנטים של מיתוג ושיווק המבדלים אתכם מאחרים תוכלו לבסס את המוניטין שלכם בקרב קהל הלקוחות הקיים והפוטנציאלי. זה אומר שהחנות הווירטואלית שלכם צריכה להיראות בדיוק כמו סניף פיזי של החנות שלכם אם יש כזה, ולהמשיך את קו העיצוב המזוהה עם העסק שלכם כדי ליצור אחדות, שיווק יעיל וביטוי ייחודי לעסק ולחנות שלכם. מיתוג מוצלח יגרום ללקוחות שלכם לזכור אתכם לטווח ארוך ולהצליח להמליץ עליכם בקלות לאנשים שעדיין לא שמעו עליכם.

תבניות עיצוביות

עוד אלמנט שיכול לעזור לכם להפוך את החנות לנוחה וליעילה הוא תבניות העיצוב הקיימות בפלטפורמות השונות המאפשרות לכם לבנות חנות מקוונת. למשל, בבניית חנות שופיפיי אתם יכולים להשתמש במגוון הרחב של התבניות הקיימות במאגר כדי להקים את החנות שלכם בכמה קליקים פשוטים. אתם אפילו לא צריכים להעסיק איש מקצוע בתחום בשביל שלבי הפתיחה – הכול אינטואיטיבי ומפורט, ותוך כמה דקות מסיום ההרשמה החנות שלכם תוכל להיות באוויר בעיצוב מרשים ונוח לפי התבנית שבחרתם.

תבניות קיימות או התאמה אישית

בפלטפורמות השונות לבניית חנויות מקוונות יש לא מעט תבניות קיימות לעיצוב האתר, שאליהן תצטרכו רק להכניס את המוצרים והמידע עליהם. עם זאת, בשלב מסוים אפשר להבחין בחנויות שונות המשתמשות באותה התבנית, מה שעלול להיות מכשול קל בדרך ליצירת בידול וייחודיות לעומת מותגים מתחרים. כאן נכנסת לתמונה יכולת ההתאמה האישית – עבור מי שלא מסתפק בבסיס, נשמח לעזור לכם לבנות תבנית עיצוב המותאמת אישית בדיוק לאופי המותג שלכם ולצורה שבה אתם רוצים שהחנות שלכם תיראה. כמובן, אנחנו נוודא שהתבניות שנעצב יתאימו בדיוק לכל מכשיר שממנו הלקוחות יגלשו באתר שלכם – עוד נושא חשוב שמייד נפרט עליו.

התאמת עיצוב החנות לנייד

החנות שלכם צריכה להתאים גם לצפייה ולשימוש נוחים דרך הטלפון הנייד. אנשים רבים מעדיפים לעשות את הקניות המקוונות שלהם מהסמארטפון, וככל שהחנות תהיה נוחה יותר לשימוש הסיכוי לשמירת הלקוח ולקניות חוזרות יגדל באופן ניכר. יש חנויות העושות זאת דרך אפליקציה ייעודית לסמארטפונים, אבל די גם בהתאמת גלישה בדפדפן כדי להפוך את חוויית הרכישה בחנות המקוונת שלכם לנעימה וקלה. ההתאמות האלו אינן מסובכות בדרך כלל, ואנחנו ב-WeDev נשמח לעזור לכם לבנות את החנות המקוונת המתאימה שאפשר לגלוש בה בקלות מכל מכשיר חכם.

לסיכום

עיצוב חנות אינטרנטית יכול להיות די פשוט בפלטפורמות כמו שופיפיי, אך הוא דורש מחשבה רבה והשקעה באלמנטים הכי קטנים כדי ליצור חוויית משתמש איכותית, אחדות עם המיתוג הקיים שלכם והדגשת הייחודית שלכם אל מול המתחרים. מוזמנים ליצור איתנו קשר כדי לקבל ייעוץ מקצועי ויצירת פתרונות מותאמים אישית לבניית החנות האינטרנטית המתאימה לכם ולעסק שלכם.