איך לבחור חברה לפיתוח אפליקציה: השלבים והסודות

בעידן שלנו, הרבה מאוד עסקים וגורמים שונים יכולים להרוויח לא מעט דרך אפליקציה ייעודית. בין אם מדובר בחנות אינטרנטית, במערכת להזמנת מקום במסעדה או בפורטל לימודים – אפליקציה תאפשר ללקוחות ולקהל היעד לגשת אל השירותים בקלות דרך קליק אחד בלבד בטלפון הנייד. אם גם אתם מתעניינים באפשרות הזו, הדבר החשוב ביותר הוא לבחור את חברת הפיתוח המתאימה שתיתן לכם את התוצאה הטובה ביותר. כאן תמצאו את כל המידע שיעזור, כולל שלבי הברזל לבחירת תוכנה, החשיבות של אפיון מקיף ומקצועי לצד תיאום ציפיות וכמובן מידע חשוב על תהליך הפיתוח עצמו.

שלבי ברזל בבחירת בית תוכנה

ראשית צריך להבין כי פיתוח אפליקציות הוא הרבה מעבר ליצירת ממשק משתמש בסיסי. מעבר לעיצוב עצמו, יש דגש חשוב במנוע מאחורי האפליקציה, בתוכנות שבהן משתמשים, בחוויית המשתמש וביכולת שלכם לערוך שינויים בעת הצורך. הינה שלבי הברזל החשובים כשבוחרים את העסק שיפתח בשבילכם את האפליקציה שאתם צריכים.

בצעו מחקר מקיף על החברה

לפני שאתם בוחרים חברה, חשוב לבצע מחקר מקיף על החברות המציעות את השירות הזה. חשוב להבין ממתי הן קיימות, אילו תהליכים הן עברו בדרך (למשל אם התחלפו בעלים), אם היו אירועים חריגים במהלך שנות קיומן וכן הלאה. קטעי עיתונות שאפשר למצוא ברשת בהחלט יהיו התחלה טובה, ומעבר לביקור באתר שווה לחפש מידע גם דרך מקורות חיצוניים. ככל שיהיה לכם יותר רקע על החברות שמעניינות אתכם, כך יהיה לכם פשוט לקבל החלטה מושכלת ונכונה.

קבלו המלצות מקולגות

אם אתם שומרים על תחרותיות חברית עם המתחרים שלכם לעסק, נראה שאתם מכירים לא מעט בעלי עסקים בתחום שלכם ובתחומים משיקים, רבים מהם נעזרים כבר היום באפליקציה למטרות שונות. שווה בהחלט לקבל מידע וטיפים מקולגות, מה שבהחלט יכול להעיד בצורה טובה על המוצר והשירות שאתם עתידים לקבל. אם אין לכם יותר מדי קולגות שאתם מכירים שיש להם אפליקציה, בהחלט שווה לנסות וקרוא המלצות גם באינטרנט. באתר של כל חברה לרוב תראו והמלצות טובות ופירגונים, זה לא אומר שהם אינם אמיתיים, אבל לא תקבלו את כל המידע. לכן כדאי גם לחפש גם באתרים חיצוניים שבהם תמצאו דיווחים יותר אובייקטיביים.

בדקו על הניסיון של החברה

בסופו של דבר, האקס פקטור של כל בית תוכנה לבניית אפליקציות הוא הניסיון בתחום. חשוב מאוד להיכנס לעמודי הלקוחות ולתיק העבודות באתר ולראות את הניסיון שלהם. חשוב לראות דוגמאות שנים אחורה, להתרשם ממגוון רחב של אפליקציות ופרויקטים שונים ולשים במיוחד דגש על היבטים של מיתוג באפליקציה. אם אתם רוצים להבין פחות או יותר איך זה צריך להיראות, אלו הם הפרויקטים שלנו ושווה בהחלט להציץ בהם כדי לקבל את התמונה.

 חוויית משתמש (UX)

בסוף, זה לא משנה אם עיצבו לכם אפליקציה יפה ומיתוג איכותי, אם חווית המשתמש לא נוחה ואינטואיטיבית יהיה קשה מאוד לגרום ללקוחות להשתמש באפליקציה שלכם. סוד ההצלחה של כל אפליקציה הוא לא העיצוב שלה ואפילו לא המיתוג שלה, הסוד הוא חווית משתמש טובה. כשאנחנו מגיעים לאפליקציה שאנחנו מבינים בקלות, שכל כפתור בה הוא אינטואיטיבי ושכל קליק מעביר אותנו בטבעיות וקלות לשלב הבא, אנחנו כנראה נמשיך להשתמש בה. כשאתם מקבלים הצעות מחברות שונות, ודאו שהתהליך כולל מעבר מוקדם שלכם על האפליקציה ואפשרות להבין לעומק את חווית המשתמש הצפויה.

 

הגדרת הצרכים והיעדים של האפליקציה שלך

שימו לב כי החלק הבסיסי והמהותי ביותר בתהליך בניית אפליקציה הוא האפיון המקדים המלא, זה המבטיח שהאפליקציה היא באמת שלוחה טבעית של העסק או הארגון שלכם, פונה לקהל היעד הנכון ומביאה לידי ביטוי את המודל העסקי. בואו נעמיק לגבי הדברים האלו.

 שיתוף במודל העסקי

כדאי שבית תוכנה יוכל לייצר בשבילכם אפליקציה שבאמת עונה על הצרכים שלכם, הוא חייב לעשות את זה דרך העיניים שלכם, ממש כאילו הוא עובד בתוך החברה. על כן, חלק חשוב בתהליך הוא שיתוף במודל העסקי של החברה או הארגון – שיתוף במטרות, בסיכונים, בדרכי הפעולה, בקהלי היעד ובכל מידע חשוב אחר שמסביר לעובדים של בית התוכנה בדיוק מה הוא הגוף הזה ולמה הוא צריך אפליקציה. אם מצאתם עסק שאתם סומכים עליו, חשוב מאוד לתת את הקרדיט, לשתף בכמה שיותר מידע חשוב ורלוונטי ובעצם לעזור למומחים לעזור לכם.

תיאום ציפיות

צריך להבין שבסופו של דבר, בתי תוכנה לפיתוח אפליקציות מציעים מוצר מסוים ללקוחות שלהם שיש לו גבולות ברורים. מהו אורך תהליך הפיתוח, מה כולל במדויק המוצר הסופי, כמה פגישות משותפות כלולות בתהליך וכן הלאה. סוכנויות שלא משתפות את המידע בשקיפות מצד אחד, ומצד שני לקוחות שלא יודעים לשאול את השאלות החשובות, מביאים לא אחת לעוגמת נפש. לכן, כשאתם בוחרים את העסק שיבנה לכם אפליקציה, חשוב מאוד לוודא שנעשה תיאום ציפיות מלא ביניכם. אם אתם מרגישים שאתם לא מקבלים תשובות על שאלות חשובות ובאופן כללי שמשהו לא ממש ברור לכם באשר לתהליך או למוצר הסופי שאתם אמורים לקבל, אל תהססו להעלות את זה וחשוב להיכנס לתהליך מתוך שקיפות מלאה של שני הצדדים.

 

מהלך הפיתוח

פיתוח אפליקציה הוא במהותו תהליך שדומה לכל פיתוח מערכות מידע שהוא. כלומר, יש ליצור ממשק טלפוני שלרוב נשען על חיבור לאינטרנט (לכן גם יש צורך בשרת ובאחסון, לפעמים גם באתר) והדגש כולו הוא במעבר על כל השלבים בשיתוף עם הלקוח. אחרי אפיון מדויק ובחירה מבין סקיצות והצעות שונות לעיצוב, מתחיל השלב של עיצוב האפליקציה עצמה. מכינים כל עמוד בנפרד, מגדירים במדויק כל כפתור וכל פעולה ומחילים קישורים חיצוניים, אמצעי תשלום וכן הלאה. כל זה נעשה בפינג פונג ארוך וסבלני עם הלקוח על מה להגיע לתוצאה המדויקת שעונה על הדרישות כמה שיותר. הלקוח מקבל גרסאות בטא של האפליקציה, מעיר הערות, משתף בהארות, מעלה שאלות עד שמגיעים אל התוצר הסופי. בהתאם למורכבות הפרויקט, התהליך עשוי לארוך בין מספר שבועות למספר חודשים.

 

עלויות

קשה מאוד לדבר על מחיר מדויק מפני שהטווח הוא רחב. חברות מנוסות וגדולות יותר עשויות לגבות יותר ובאופן כללי העלות קשורה באופן ישיר באופי הפרויקט ובמורכבותו. לכן, מומלץ לאסוף לפחות חמש הצעות מחיר שונות וככה לקבל תמונה מדויקת על העלות הממוצעת.

 

לסיכום

האפליקציה שלכם היא נכס חשוב של העסק, ואם היא בנויה כמו שצריך היא יכולה להיות אפיק הכנסה מצוין ובאופן כללי לשדרג את רמת המותג שלכם. חשוב מאוד להכיר את השלבים השונים בתהליך, להבין מה צריך לחפש כשבוחרים סוכנות שתבנה לכם אפליקציה ובעיקר חשוב להקפיד על תיאום ציפיות. רוצים לדעת עוד? כאן בבלוג תוכלו למצוא עוד הרבה מידע חשוב בנושא. ואם גם אתם צריכים אפליקציה לכל מטרה שהיא, צרו קשר עם המומחים של חברת WeDev שישמחו להביא מהניסיון, השירות והמקצועיות ולהתאים לכם אפליקציה כמו כפפה ליד.